8780 3666 // ungdomsskolen@odder.dk

Trænerakademiet

Trending 🔥

Holdet har ikke offentlig tilmelding, men tilmelding er kun for unge der i forvejen er hjælpetrænere/juniorinstruktører mm. Hvis du er medlem af en forening og drømmer om at blive frivillig træner/hjælpetræner/instruktør mm. og gerne vil være med på TrænerAkademiet, skal du aftale med din forening at de skal tilmelde dig via: morten.graff@odder.dk.

Drømmer du om at blive en dygtig fodboldtræner, gymnastikinstruktør eller spejderleder, så er Trænerakademiet stedet at starte!

Undervisningen foregår torsdage fra 16-19, på følgende dage:

11. januar

1. februar

29. februar

4. april

+ Akademi Camp den 12.-13. april
Aldersgrænse
Fra 12 år til og med 14 år. Og du skal gå på et af følgende klassetrin: 7.
Tilmelding ikke nødvendig

Dette hold er Level 1 på TrænerAkademiet.

TrænerAkademiet er et nyt sted at mødes for unge på tværs foreninger. Unge der allerede nu er hjælpetrænere/hjælpeinstruktører/assistenter/spejderledere eller andet i deres forening, eller unge der blot er medlem af en forening, men godt kunne tænke sig at blive frivillige i deres foreningen om det så er fodbold, karate, svømning eller spejder.

Tilmelding: Snak med din forening og skriv en mail til morten.graff@odder.dk

Undervisningen foregår torsdage fra 16-19, på følgende dage:

11. januar

1. februar

29. februar

4. april

+ Akademi Camp den 12.-13. april

Social aktivitet: Vi laver en tur ud af huset, hvor vi laver noget sjovt socialt sammen. En basketballkamp (Bakken Bears), en fodboldkamp (AGF) eller en anden sjov aktivitet vi kan samles om.

Akademi Camp: Når vi er færdige med den formelle undervisning i april, inviteres I til sidst med til en fantastisk Akademi Camp på Gerlev Idrætshøjskole, hvor vi samles med 100 andre unge fra hele landet. Det foregår fredag den 12. april med overnatning til lørdag dem 13. april. Det bliver en Akademi Camp som I sent vil glemme. Indholdet bliver en masse sjove aktiviteter, spændende viden og fede venskaber på tværs af hele landet. Glæd jer til det og alt det andet!

På TrænerAkademiet får du er bred introduktion til hvad det vil sige at være frivillig hjælpetræner/ungtræner/hjælper/juniorleder i en forening. Du lærer at blive en dygtigere træner/instruktør og stifter undervejs i TrænerAkademiet bekendtskab med trænerroller, gruppedynamikker, kommunikation og motivation.

Når du er færdig med Level 1 på Trænerakademiet, er du blevet bedre til at kommunikere til og motivere dem du træner. Du er en der går forrest og ved noget om hvordan man sætter aktiviteter i gang. Samtidig er du en del af en fed gruppe af unge, der alle har det til fælles, at de er frivillige i en forening og gerne vil dygtiggøre sig. Du har formentligt fået flere nye venner, er blevet opmærksom på dine egne kompetencer og har været en del af en sjov og meningsgivende undervisning. Til sidst har du også været en del af den fantastiske Akademi Camp på Gerlev Idrætshøjskole, sammen med 100 andre unge.

Du får desuden et diplom som du kan bruge videre i livet og til jobansøgning, når den tid kommer.

Det er gratis at deltage på holdet

Lidt om underviseren:

Jeg hedder Morten Graff og er 49 år gammel. Jeg bor i Viby ved Aarhus sammen med min familie. Jeg har selv altid været aktiv som både medlem og frivillig i et hav af foreninger. Jeg brænder al slags fysisk aktivitet og fællesskaber og bruger stadig en masse tid i foreningslivet både som udøver (løb, fodbold, fitness, kajak mm.) og er træner for min ældste piges fodboldhold i den lokale idrætsforening.

Jeg har læst Idræt og Statskundskab på Aarhus Universitet og har i over 15 år arbejdet som idrætskonsulent i hhv. en kommune (5 år) og DGI (10 år) med blandt udvikling af uddannelser til frivillige. Til daglig arbejder jeg med projekt ”Fælles om Ungelivet” i Odder Kommune og nu også med TrænerAkademiet

Det vigtigste for mig på dette hold er, at vi samtidig med at vi lærer noget og bliver klogere på os selv og på det frivillige foreningsliv, også har det sjovt og sammen skaber et fedt og trygt fællesskab.

Jeg glæder mig helt vildt til at starte TrænerAkademiet op, og ser frem til at møde jer!

Jeg glæder mig til at se jer.

lektioner

Dato Tid Sted
torsdag 11. jan. 16:00 - 19:00 Spektrum Odder
torsdag 1. feb. 16:00 - 19:00 Spektrum Odder